Oke - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maurice Lemson - WaarBenJij.nu Oke - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Maurice Lemson - WaarBenJij.nu

Oke

Blijf op de hoogte en volg Maurice

11 April 2016 | Peru, Cuzco

Hier toch dus de blog. Deze site is vooral voor rondreizen, ik blijf drie maanden in Cusco (Peru) en evt nog kort ergens anders heen. Maar lijkt wel een makkelijke site.

Vorige week donderdag ben ik aangekomen in Cusco na een lange reis per vliegtuig. Ik werd daar op het vliegveld ontvangen door de vrouw van de familie waar ik de eerste maand ga verblijven. Mijn Spaans was nog niet zo goed en zij kon geen Engels, dus praten ging erg lastig. Wat wel gelijk opviel is dat het hele aardige en geduldige mensen zijn! En het was (is) erg leuk om Spaans te leren op deze manier.

Ja, de eerste dagen zou ik rustig aan moeten doen ivm de hoogte waarop Cusco ligt (3200m). Thee van coca bladeren zou daar tegen moeten helpen, en heeft het vast ook gedaan, geen idee. Alleen ben ik meteen de tweede dag naar Tipon (inca ruines) geweest met een aantal Nederlandse studenten bij de Spaanse school. En daar erg verbrand op die hoogte. Volgende dag had ik koppijn en koorts. Was het verder wel waard. Erg mooie plek en bijzonder dat het zo groen is op die hoogte!

Het eten was even wennen, want is vooral rijst/pasta/aardappelen met kip. Veel kip. Of soep (met bovenstaande ingrediënten). En dit met veel thee of andere warme dranken. Ik koop dus op de markt nu bijna elke dag fruit en zo voor mijzelf, zodat ik toch nog wat binnenkrijg.

Weer is hier prima: meestal rond de 20 graden. Kan wel zo omslaan, maar vaak mooi weer!

Sinds afgelopen week heb ik Spaanse lessen gevolgd. Dit heb ik vier weken 4 uur per dag doordeweeks. Voelde weer een beetje als de middelbare school, met huiswerk. :D Erg leuke groep en ook veel geleerd al. Hoop dat het de komende drie weken ook zo is, de meeste van deze groep zijn alweer weg helaas.

Er zijn dus heel veel andere studenten waar ik ook veel mee opgetrokken heb de afgelopen week. Veel gezien. De stad is echt geweldig. Het zit in een vallei en ziet er enorm mooi uit! Ik zit op dit moment nog in een best rijk gedeelte van de stad. Het arme gedeelte is wel echt heel anders. Maar dat krijg ik nog wel te zien tijdens het vrijwilligerswerk over een maand.

Ja op dit moment dus erg leuk! Vandaag ben ik naar Pisac geweest. Dit is een soort van Inca (ja veel inca gebeuren) stad in de bergen. Foto's staan hier misschien onder, als ik ze toe weet te voegen.

Dat was het denk ik wel. Ik ga niet heel vaak een update geven, maar jullie zien het wel! Leuk dat je het gelezen hebt!

  • 11 April 2016 - 08:09

    Pieter:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Lijkt me wel een super mooie ervaring voor je. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de volgende update.

  • 11 April 2016 - 12:40

    Coen:

    Je kunt wel zien dat je ijlere lucht inademt, gezien de titel en de manier van schrijven. Dat terzijde; ik ben wel retejaloers, Meries! Veel plezier nog daaro!

  • 16 April 2016 - 13:55

    Emil:

    hier in rijssen gaat z,n gangetje mooi verslag en foto,s ik wil wel met je ruilen en de spaanse taal is geen probleem want dat spreek ik erg goed ,,denk ik
    groeten uit het koude rijssen 12 gr
    femmy& emil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 11 April 2016
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 3011

Voorgaande reizen:

30 Maart 2016 - 04 Juli 2016

Peru

Landen bezocht: